HOMEPREVIOUS NEXT
Okut

KUR'AN: NEBE Suresi; Sure 78, Ayet 25



Ahmed Raza Khan: Mohammed Aqib Qadri:
Except hot boiling water and hot pus discharged from the people of hell.


Elmalılı-orijinal 78:25. Ancak bir hamîm ve bir gassak

Elmalılı 78:25 - Ancak bir kaynar su ve irin (içecekler).

DiyanetMeali 78:24-26. Orada ne serinlik ne de içilecek bir şey tatmazlar; sadece kaynar su ve irin....

DiyanetVakfı 78:25. Kaynar su ve irin (tadarlar).

Ömer.N.Bilmen 78:23-25 Onun içinde devirlerce kalıcılardır. Orada bir serinlik, içilecek bir su tadamazlar. Ancak bir kaynar su ve bir irin tadarlar.

SuatYıldırım 78:25 – İçecek olarak sadece kaynar su ile irin bulurlar.

İbni Kesir 78:25 Sade kaynar bir su ve bir de irinden başka.

Muhammed Esed 78:25 yalnız yakıcı bir ümitsizlik ve buz gibi bir karanlık: [Dipnot 13]

[Dipnot 13] Hamîm'i “yakıcı bir ümitsizlik” olarak çevirmem konusunda bkz. sure 6, not 62 Yani[Hamîm kelimesine yüklenebilecek çeşitli anlamlar arasında, aşırı sıcaklık ve şiddetli soğuk kavramları yer alır (Kâmûs, Tâcu'l-‘Arûs). Kur’an'ın ahirete ilişkin kavramları arasında yer alan bu deyim, her zaman günahkarların öteki dünyada görecekleri azaba işaret eder; ve ölümden sonraki hayat ile ilgili bütün Kur’ânî atıflar mecazî olmak zorunda bulunduklarından hamîm terimi “yakıcı ümitsizlik” olarak çevrilebilir.]. Ğassâk teriminin anlamı, 38:57-58 ile ilgili not 47'de açıklanmıştır. Yani [ Lafzen, “aynı türden”: yani, Kur’an'ın hamîm ve ğassâk olarak tanımladığı şeylere benzer yoğunlukta. Hamîm'i “yakıcı bir ümitsizlik” şeklinde çevirmem konusunda bkz. sure 6, not 62. Ğassâk terimi ise, “karanlık oldu” yahut “zifiri karanlık bastı” anlamındaki (Tâcu'l-‘Arûs) ğaseka fiilinden türetilmiştir: böylece ğâsik “siyah bir karanlık” ve mecazî olarak “gece” yahut daha doğrusu “kara bir gece” anlamına gelir. Bazı otoritelere göre de ğassâk ismi, “şiddetli [yahut “buz gibi”] bir soğuk” demektir. Bu ikili anlam birliği, bize ruhun “buz gibi karanlığı” kavramını verir ve “yakıcı/sarsıcı ümitsizlik” (hamîm) kavramı ile birlikte inatçı günahkarların öteki dünyadaki ızdıraplarını karakterize eder. Ğassâk teriminin öteki bütün yorumları ise tamamen spekülatif olup hiçbir temele dayanmazlar.].